Personel
Bölüm Başkanı, Motorlu Araçlar ve Ulaştırma Teknolojileri Bölümü
Öğretim Görevlisi, İş Makineleri Operatörlüğü Programı
Eğitim: Ph.D Ondokuz Mayıs Üniversitesi (devam ediyor)
Araştırma Alanları: Akışkanlar Mekaniği, Termodinamik, Yenilenebilir Enerji Sistemleri
Seçilmiş Çalışmaları: Yüksek lisansını “Hidrofobik Yüzeylerin Türbülanslı Boru Akımlarında Sürtünme Kayıplarına Etkisinin Deneysel İncelenmesi” başlıklı tez ile 2019 yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Makine Mühendisliği Anabilim Dalında tamamladı. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Makine Mühendisliği Anabilim Dalında doktorasına devam etmektedir.
Ofis: Kavak Meslek Yüksekokulu
[email protected]
Tel: +90 (362) 313 0055 |
Ofis Saati: Salı 11.00-12.00 (Zoom)
Academia, Google Scholar, YÖKSİS CV
Öğretim Görevlisi Dr., İş Makineleri Operatörlüğü Programı
Eğitim: Ph.D Ondokuz Mayıs Üniversitesi (2021)
Araştırma Alanları: Otomotiv, İçten Yanmalı Motorlar, Yakıtlar ve Yanma, Enerji ve Ekserji Analizi, Alternatif Enerji Kaynaklar
Yüksek Lisans Tezi: “Yakıt Olarak Biyodizel-Dizel Yakıtı Karışımlarının Kullanıldığı Tek Silindirli Bir Dizel Motoruna Ekserji Analizinin Uygulanması”, 2015, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği ABD, Otomotiv Bilim Dalı, Danışman: Prof. Dr. Atilla BİLGİN.
Doktora Tezi: “Üretilen Farklı Yakıt Katkılarıyla Bir Dizel Motorunun Yanma, Performans ve Emisyon Karakteristiklerinin İyileştirilmesinin Deneysel İncelenmesi”, 2021, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Makine Mühendisliği ABD, Enerji Bilim Dalı, Danışman: Prof. Dr. Hakan ÖZCAN.
Seçilmiş Çalışmaları:
- Çakmak, A., Girisen, A. R., & Ozcan, H. (2021). Effects of Hydroxy Gas Addition on the Performance and Emission Characteristics of Liquefied Petroleum Gas-Powered Lean-Operated Spark-Ignition Engine. SAE International Journal of Fuels and Lubricants, 14(04-14-01-0004), 41-54.
- Çakmak, A., Kapusuz, M., & Özcan, H. (2020). Experimental research on ethyl acetate as novel oxygenated fuel in the spark-ignition (SI) engine. Energy Sources, Part A: Recovery, Utilization, and Environmental Effects, 1-16.
- Cakmak, A., Kapusuz, M., Ganiyev, O., & Ozcan, H. (2018). Effects of methyl acetate as oxygenated fuel blending on performance and emissions of SI engine. Environmental and Climate Technologies, 22(1), 55-68.
- Çakmak, A., & Bilgin, A. (2017). Performance and emissions of a single cylinder CI engine running on corn oil methyl ester-diesel blends. Journal of Clean Energy Technologies, 5(4), 280-284.
- Çakmak, A., & Bilgin, A. (2017). Exergy and energy analysis with economic aspects of a diesel engine running on biodiesel-diesel fuel blends. International Journal of Exergy, 24(2-4), 151-172.
- Çakmak, A., & Özcan, H. (2020). Biofuel additive production from glycerol and determination of its effect on some fuel properties. SN Applied Sciences, 2(10), 1-10.
- Behçet, R., Oktay, H., Çakmak, A., & Aydin, H. (2015). Comparison of exhaust emissions of biodiesel–diesel fuel blends produced from animal fats. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 46, 157-165.
- Çakmak, A., & Özcan, H. (2018). Benzin için oksijenli yakıt katkıları. Politeknik Dergisi, 21(4), 831-840.
- Kapusuz, M., Çakmak, A., & Özcan, H. (2021). Application of oxygen enrichment and adiabatic humidification to suction air for reducing exhaust emissions in a gasoline engine. Energy Sources, Part A: Recovery, Utilization, and Environmental Effects, 1-19.
- Gülüm, Mert., Bilgin, Atilla., & Cakmak, A. (2015). Comparison of optimum reaction parameters of corn oil biodiesels produced by using sodium hydroxide (NaOH) and potassium hydroxide (KOH).
- Dogan, B., Cakmak, A., Yesilyurt, M. K., & Erol, D. (2020). Investigation on 1-heptanol as an oxygenated additive with diesel fuel for compression-ignition engine applications: An approach in terms of energy, exergy, exergoeconomic, enviroeconomic, and sustainability analyses. Fuel, 275, 117973.
- Bilgin, A., Gülüm, M., Koyuncuoglu, İ., Nac, E., & Cakmak, A. (2015). Determination of transesterification reaction parameters giving the lowest viscosity waste cooking oil biodiesel. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 195, 2492-2500.
- Gülüm, M., Bilgin, A., & Çakmak, A. (2017). Production of the lowest viscosity waste cooking oil biodiesel by using ethanol and potassium hydroxide. Journal of Clean Energy Technologies, 5(4), 289-93.
- Özcan, H., & Çakmak, A. (2018). Comparative exergy analysis of fuel additives containing oxygen and HC based in a Spark-Ignition (SI) engine. International Journal of Automotive Engineering and Technologies, 7(3), 124-133.
- Kapusuz, M., Cakmak, A., & Ozcan, H. (2018). Emissions analysis of an SI engine with humidified air induction. Energy Procedia, 147, 235-241.
Ofis: Kavak Meslek Yüksekokulu
[email protected]
Tel: +90 (362) 313 0055 |
Google Akademik, ORCID, YÖKSİS CV, ResearchGate, SCOPUS, PUBLONS
Müdür Yardımcısı, Kavak Meslek Yüksekokulu
Öğretim Görevlisi Dr., İş Makineleri Operatörlüğü Programı
Eğitim: Ph. D., Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Makine Mühendisliği Bölümü, 2021
Araştırma Alanları: Plastik Şekil Verme, Haddeleme, Malzeme Seçimi, Korozyon, Bilgisayar Destekli Analiz, Otomotiv Malzemeleri
Seçilmiş Çalışmaları:
Yüksek Lisans Tezi: “Alüminyum alaşımlarının farklı ortamlardaki gerilmeli korozyon davranışlarının incelenmesi”, Atatürk Üniversitesi
Doktora Tezi: “Temper haddeleme mekanik özellik-yüzey pürüzlendirme ilişkisinin incelenmesi”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi
Ofis: Kavak Meslek Yüksekokulu
[email protected]
Tel: +90 (362) 313 0055 |
Ofis Saati: Pazartesi, 10.00-11.00